Dag 05 - Vad är kärlek?

Tufft ämne idag..vem kan förklara vad kärlek är? Men för mig är det nog en känsla som infinner sig när man känner sig lugn i sig själv, trygg, glad, positiv och så fri från oro som man kan bli. Där dessa fenomen händer på samma gång så bildar dom kärlek för mig. Det kan hända när du är med din pojk/flickvän, en fin vän eller helt ensam. Jag känner kärlek när jag umgås med mina älsklingar!

Jag tror att för Douglas är kärlek att känna sig trygg o ompysslad. Som när han får ligga mitt emellan oss i sängen o vi myser alla tre o han får extra mkt kli bakom örat. Eller när vi httar på något roligt ihop som gör att det känns som att det är vi mot världen. O man kan riktigt se kärleken i hans ögon när man tar fram hans favorit leksak ur lådan o han får leka med den (just nu en anka) i några minuter. Sen börjar han slita den i stycken o då är det dags att lägga ner den i lådan igen....

Men egentligen återstår frågan, för vad är kärlek?
//Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0