Underhållning

I kväll på tv4+ kl 21är det "Mannen som talar med hundar". Mr Cesar Millan...Jag vet att det är ganska delat i hundvärlden om vad man "ska" tycka om honom. Vissa tycker att han utför mirakel och är guds gåva till alla hundägare menas andra inte tycker om hans metoder. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka, har hört en hel del rykten men hur ska man kunna veta vad som är sant?
Anders Hallgren (som är en mkt känd svensk "hundexpert") säger så här- I tv använder han tortyrliknande metoder mot hundarna.

Vidare säger Anders: För att visa hunden sin dominans använder han den så kallade Alfa-rollen, ett grepp som bryter hunden bakåt och håller den på marken.
– Det är helt fel. En hund med beteendestörningar kan bara mycket kortsiktigt ändra sig med den typen av ledarskap och bestraffning.


Det finns även att läsa:
Cesar Millan anklagas för att använda gammalmodiga, grymma och okunniga metoder. I vissa avsnitt har han arbetat med täta munkorgar, elchockkoppel och strypsnaror.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1324989/han-anvander-tortyrmetoder

Men tittar man på programmet så verkar ju Cesar verkligen älska hundar och han lever för att dom ska få ett balanserat liv och må bra. Så just nu står jag nog o velar lite. Dock ser jag verkligen upp till Anders Hallgrenoch vet att han kan mycket och är duktig.

hur som helst så tycker jag att programmet "Mannen som talar med hundar" är väldigt underhållande och jag älskar att titta på det=)

Jag såg faktisk herr Cesar när jag var på Hundmässan i göteborg i vintras...coolt va;)

Kommentarer
Postat av: erica

Hej !

Jaa jag vet de är tråkigt men jag vill hellre göra nåt inom kost/träning som jag hela tiden varit inne på egentligen. Får se vad de blir. kanske blir nåt inom skönhet, vem vet?



Nu har jag gjort ett litet inlägg om alice men det är inte om träning. valpkursen sådär mkt för hon kunde redan en hel del så vi satsar på andra kurser nu framöver istället som kan va bättre gynnade för oss =) hoppas allt är bra med dig! kram

2011-03-22 @ 13:52:31
URL: http://nosecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0