Klövjeväskan!

Förra veckan letade jag ju efter en klövjeväska till Douglas som hade ett hyffsat pris. En klövjeväska är som en ryggsäck fast för hundar typ o dom brukar vara ganska dyra. Men efter lite tips och råd så hittade jag en billig o bra! Den kom hem på posten i tisdags o vi testade den med en gång. Douglas traskade på som vanligt o hade inget speciellt att säga om den. Nu har jag ju inte börjat lägga på några vikter än så han kände väl knappt att han hade den, haha=D

En klövjeväska är jättebra om du vill öka motståndet o träna upp lite muskelr på hunden dessutom blir dom ju tröttare efter en promenad med väskan på. Men det kan även vara bra mental stimulering om man kräver att de ska koncentrera sig under de promenader med väskan och inte låter hunden springa omkring o nosa o kissa som vanligt. Utan när väska är på så är det framåt marsch som gäller! behöver bara byta batterier i min köksvåg så kan jag börja lägga på lite vikt sen också=D



Beställde från Jens Hundartiklar http://www.jenshundartiklar.com/product_info.php?cPath=43&products_id=212

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0