2013.06.01

På dagen 5 år sen jag o Henrik förlovade oss...Tiden rusar i väg!

I går hade vi examination! Efter en lång dag blev det först tårta med hela klassen o några av lärarna, sen drog några av oss till systemet o köpte bubbel o på väg hem till Hanna blev det jordgubbar också. Det satt vi o smuttade på en stund innan vi gick till Glädje där vi hade bokat bord. Kvällen var underbar men overklig! Kan inte förstå att skolan är slut... Jag o Bella fick VG på vår uppsats=) Vi är så glada och stolta såklart och kursansvariga berättade igår att våra uppsatser ska publiceras, hur häftigt????

Måste också berätta om i tisdags. Vi hade avslutning på Rallylydnaden o på avslutningar brukar det ju vara tävling...Å såklart var det ju det! Jag var faktiskt nervös innan o hade inte så stora förhoppningar annat än att jag inte ville komma sist=) Det gjorde vi verkligen inte, det blev en delad första plats! Allt kändes perfekt, Dogge var så fokuserad o jag jobbade hela banan så vi fick endast 2 minus poäng för sträckt koppel. Nu var ju detta såklart bara en tävling lite på skoj, hade det varit på riktigt så hade vi nog fått fler avdrag. Men jag blev taggad på att tävla på riktigt så nästa vecka ska jag faktiskt anmäla mig o Douglas till en riktigt tävling! Blir nog Tibro den 18:e augusti. Synd att det är så dåligt med tävlingar i regionen annars hade jag gärna tagit en som var i typ slutet på juni eller i juli någon gång.

Nu ska jag väcka sömntutan för det är dags för lång promenad. Sen måste jag göra i ordningen mig o packa färdigt för ikväll åker vi iväg en liten sväng... Gissa vart?

Kommentarer
Postat av: Tina

vilken gullig krabat, vad är det för ras?

2012-06-01 @ 23:04:22
URL: http://cutiepiepolly.blogspot.se/
Postat av: Malin & Dylan

Vilken sötnos du har:)

2012-06-02 @ 01:17:33
URL: http://www.hundendylan.blogspot.com
Postat av: Terese

Grattis till vg!! Är nyfiken på er uppsats, får jag läsa? :) Puss!

2012-06-03 @ 01:22:27
URL: http://bullfest.blogspot.com
Postat av: Titti

Du kan söka på "vittringsapport" på youtube så får du fram många videos på hur det ser ut.

Det handlar om att hunden ska kunna urskilja en pinne bland flera (tror det är 6st på tävling) som luktar "matte". Momentet finns med i lydnadsklass 3. Jag har inget sikte på att tävla i så höga klasser utan jag gör det mest som en kul aktivering.



Pinnarna finns att köpa på vissa djuraffärer men annars kan man ganska lätt göra sina egna. Det man ska komma ihåg är att koka eller frysa pinnarna mellan varje träning för att de ska tappa lukten.



Jag är alldeles ny på det här och ganska dålig på att förklara men du kan ju prova googla alt. söka i forumsdelen på vovve.net



Tack för titten på bloggen och hoppas du förstår min lite röriga förklaring ;)

2012-06-03 @ 22:24:14
URL: http://the0911.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

Sv: Vi kommer ha klövjeväskor med hantlar i och gå upp och ner i en skidbacke i närheten, så kommer vi att träna nu ett tag!

2012-06-04 @ 16:48:19
URL: http://pshundar.se
Postat av: sofiahassan - Civilingenjörsstudent

nej men vad fin :) !

2012-06-04 @ 18:12:18
URL: http://sofiahassan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0