frustrerad.

Idag är jag trött, ledsen, frustrerad o efter dagens promenad även sur...
Om vi ska ta det hundrelaterade dåså har jag känt de se senaste veckorna att Douglas har tappat lite fokus, han har blivit lite oförutsägbar helt enkelt. Ingen katsatrof, långt därifrån, men ändå... Våren var så himla bra för oss, i princip allt flöt på kanon! Han var lugn, fokuserad o vi hade så kul ihop! På dagens promenad så struntade han i mig ett par ggr (ingen fara dock men ändå=() och han sprang efter ett rådjur vid ett tillfälle. Vi har ju kommit såpass långt att när det händer kan jag bryta honom o han kommer hyffsat snabbt tillbaka till mig o i princip hoppar upp i knät på mig (o vill ha beröm för att han kom, haha). Men det är fortfarande inte ok att han jagar efter djur!!!!!! Jag blir galen, skulle bara vilja banka in lite impulskontroll i huvudet på honom! Efter incidensen så skötte han sig bra dock, så han fick fortsätta vara lös.

Vi traskade på o när vi nästan vara hemma så möter vi grannarna längre ner på gatan o deras hundar (vid det här laget var Douglas kopplad såklart). Två av dessa hundar har han lite problem med medans den andra är hans stora idol. Han får först hälsa på Elvis som han inte är så förtjust i men som han brukar klara av bra. Det går bra tills Elvis får lekfnatt, men inget hände utan grannen tar bort Elvis bara. Jag låter i stället Douglas gå fram till Easton (idolen) o han blir jätteglad=D Dom hälsar o Douglas uppvaktar Easton o vill leka. Då släpper den andra grannen fram Diesel....Åh jag blir så jävla sur! Dogge tycker verkligen INTE om honom, när ska hon fatta eller?! I några sekunder går det bra o dom nosar på varandra men sen reagerar Dogge på nått o börjar tok-skälla mot Diesel o vill inte veta av honom. Jag får dock snabbt ner Dogge i varv igen o låter honom återgå till Easton. Då blir han lika snabbt nöjd o glad igen. Medan grannen muttrar nått om bulldog o oj oj då, men för böveln tvinga inte min hund att möta din hund när han inte vill då!!!!

Jag blir så trött o frustrerad, ibland känns det bara som hela livet sker i motvind. Nu ska jag gå o dra täcker över huvudet o försöka muntra upp mig!

Kommentarer
Postat av: Terese

Hoppas du mår lite bättre idag :) Inge kul när du mår dåligt Puss!!

2012-06-17 @ 23:46:33
URL: http://bullfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0