Kursstart

Idag började vår aktivitetskurs. Först gick vi en promenad där vi stannade vi två tillfällen och gjorde kontakt-slalom mellan hundar. För vår del gick det helt ok. Överlag tyckte jag att Dogge skötte sig väldans bra. Visst han drog en del i kopplet men det gör han ofta när vi går med andra hundar eftersom vi gör det så sällan. Efter en stund fick jag i alla fall koll på det o då gick han kanon! Det var med två boxerhanar med hög energinivå som Douglas tycke var lite obehagliga men han sa inte ett ljud, duktig kille! Som alltid så skaffade sig Douglas en flickvän, min lille tjejtjusare! Den här gången blev det en liten söt jakt Cocker Spaniel vid namn Chassi. Trots att det är svårt att tro så hade hon ännu mer energi än Dogge o hon blev lika kär i Dogge som han blev i henne=D Douglas kan bli lite vresig när han möter hundar som har hög energi men Chassi visade en del lugnande signaler så han brydde sig inget om att hon var helt speedad, haha=D
 
Vi avslutade med två rallybanor. Kanon kul o framför allt andra banan satte vi ordentligt! Nu har jag en hund som är heeeelt slut så nu blir det söndagsmys i soffan<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Roligt med kurs!
Och jag måste bara påpeka att jag älskar ditt domännamn! :)

2012-09-10 @ 19:41:58
URL: http://rebeccarydhill.blogg.se
Postat av: Camilia ...

så söt hund

2012-10-25 @ 21:48:34
URL: http://camilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0